2009 m. spalio 21 d., trečiadienis

Laisvę laisvalaikiui!

Ilgai spyriojausi, bet vieną dieną ir aš atsidūriau feisbūke. Sako, kad ten reikia būti, nes ten yra visi. Bent jau tie, kuriuos pažįstu, tikrai ten buvo. Ir jie netgi „šnekėjosi“ tarpusavyje.

Nors dauguma visgi šnekėjosi su savimi, pvz.: „skruzdės bėgioja greičiau, kai joms kojytes paskrudini šokoladu.“ Taip žmogus užsirašė sau ant savo „sienos“. Ką aš žinau. Iki tol juos pažinojau tik realiame gyvenime. Ir ten jie atrodė visiškai normalūs!

Pradžioje buvo išties smalsu: kažkas nusipirko J.Oliver’io knygą, kažkas – pardavė šuniuką, kai kas pakomentavo, ką aš pakomentavau. Kažkas pakėlė nykštį (gerai, kad tik šitą pirštą), kažkas pakrovė jiutiūbę. Paskui pasidarė kažkodėl įdomu, ką pažįstamų pažįstami veikė Šiaurės Korėjoje, ir įstojau į ne vieno fanklubo gretas. Į kai kuriuos – iš mandagumo, nes gavau keturis kartus primygtinį pakvietimą prisijungti. Nors manęs ta veikla nė kiek nedomino, visgi „patvirtinau“ draugystę su tuo prekiniu ženklu, nes jo atstovą galiu kartą metuose sutikti kur nors Gedimino prospekte, būtų nesmagu...

Atėjus į šitą realybę trumpai neužsibūdavau, nes ten juk taip įdomu ir interaktyvu! Ten niekad nelyja, kaip Lietuvoje ir visada galima susirasti „draugų“. O kol juos patvirtini ir patikrini, žiūrėk, pusvalandžio ir nėra. Ir susipykti neįmanoma.

cartoon from www.weblogcartoons.com

Cartoon by Dave Walker. Find more cartoons you can freely re-use on your blog at We Blog Cartoons.

Bet vieną dieną sustojau ir pagalvojau: įdomu, jeigu prisijungus prie kiekvieno socialinio tinklo, kažkur šone apačioj veiktų toks tiksintis laikrodukas, kuris rodytų laiką, praleistą šioje erdvėje, ar kas nors pasikeistų? Pvz. rodo „jūs feisbūke jau 114 valandų.“ 114 valandų!!! O jeigu 114 000 valandų? O jeigu dar daugiau?

Aš dosniai dovanoju socialiniam tinklui savo laiką. O ką jis man dovanoja mainais? Menamą draugystę? O ką dar jis gali pasiūlyti, kai realiems draugams neturi laiko – juk visą laisvalaikį praleidi “ten”?

Todėl vieną dieną lengva ranka ištryniau savo anketas visuose socialiniuose tinkluose ir didžiausiam prekinių ženklų apmaudui deaktyvinau FB.

Laisvę laisvalaikiui!

Dabar aš - jo šeimininkė!

Valio!

16 komentarai (-ų):

ignieška rašė...

Aš dabar teturiu "veidaknygę", visas kitas anketas išsitryniau, o naujus pakvietimus ignoruoju. Ištrinčiau anketą ir ten, bet kad daug draugų tikisi, jog ten būsiu, jog ras kaip su manim susisiekti (jeigu ką), nes telefoną mėgstu kur nukišti, o skype'o nejungiu...
Na, bet tikriausiai prisiruošiu ir šitam ištrynimui, kaip kad ankstesniems prisiruošoiau :)

Rastu spaustuvele arba Handprinted by Sima rašė...

As tai turiu facebook`e nedaug draugu, tiksliau ten as "draugauju" tik su tais su kuo draugauju reliame gyvenime.Ir tai vienintelis puslapis kuriame as uzsiregistravusi.Ipatingai patogu taip bendrauti su tais draugais, kurie gyvena kitose salyse, kaip ir zinai kas nutiko naujo ju gyvenime. Nes emaila ne visada yra laiko parasyti. Man rodos, kad tai geras dalykas jei naudoji ji pagal paskirti, ir normuotai :)Man keistai atrodo zmones turintys 350 draugu, cia jau panasu i sportini azarta "kas daugiau"

egidija rašė...

visiškai pritariu handmadebysima... facebooke sutikau seniai matytus draugus, kurie gyvena toli...toli... o ir viena iš seserų gyvena maskvoj. neturim dažnai galimybių susitikti... o ir giminių pusė užsieniuos visokiuos... man tai geras daiktas tas facebook. tik nereikia per daug isijausti. ziuresim kaip ten toliau bus.

Anonimiškas rašė...

Man irgi Facebook'as veikia kaip susisiekimo priemonė su draugais, gyvenančiais toli. Ant savo "sienos" taip nieko ir neparašiau, bet užtai labai smagu buvo rasti draugę, kurios kontaktus buvau praradus, kai numirė kompas su visa info :)

mika rašė...

Na, tai saugokit savo FB nuo spamo - aš jame buvau užsiregistravusi kaip tango balsas - tai nuolat gaudavau pakvietimus į tango renginius kur nors Italijos pietuose ar Brazilijos šiaurėje. Aišku, galima ignoruoti, bet vien to spamo trynimas iš manęs atėmė išties nemažai laiko.

_____________________ rašė...

Valiooo Mikai :). Aš ir niekada nesupratau, kodėl visi taip vienu metu susifeisbukino. Pirmą pakvietimą į tą galerą gavau dar tada, kai net neįsivaizdavau kas tas kipšas yr, po to ilgai spyriojausi ir tik prieš pora mėnesių neatlaikiau spaudimo ir palikau ten savo abrozdėlį. Pliusai, kaip jau ir minėta tie, kad gali pabendrauti su toli gyvenančiais ir seniai matytais, tačiau taip pat nuoširdų juoką kelia akcijos "priskirk-mane-prie-savo-draugų-nors-niekada-nesi-gyvai-mačiusi". Užsuku kartą per mėnesį max 10 min.

Daivule rašė...

Aš Facebooko neturėjau iki susiruošiau svetur apsigyventi. Tada ir sugalvojau, kad nesijausčiau labai vieniša, susikurti virtualią socialinę aplinką. Įdomu tai, kad draugauti pradėjo siūlytis merginos, kurių aš nepažįstu. Įtariu, kad "draugų kolekcionierės". Apsiribojau tik tais, kurių naujienas noriu skaityti tamsiais švediškais vakarais, su kuo malonu ir grįžus į Lietuvą susitikti arba aplankyti užsieniuose. Bet turėjau vieną nuodėmę - buvau įsitraukusi į visokius siūlomus žaidimus. Va čia tai laiko rijikai. Didelėmis valios pastangomis atsikračiau Mafijos, Žemės ūkio ir kitų virtualių veiklų. O Skype naudoju tik vaizdiniams pokalbiams su dukra - pigu ir smagu. Todėl aš už tai, kad kiekvienas daiktas būtų naudojamas griežtai pagal paskirtį. Rekomenduojama pasitarti su draugais kaip išvengti įvairių netikėtų pinklių. Sėkmės realiame ir virtualiame gyvenima. Mika, tikiuosi, kad nenuspręsi uždaryti kiosko? Būtų labai liūdna

Vaivaj rašė...

Mika, pameni mūsų paskutinį pokalbį?
tą patį vakarą viską ištryniau.Liko tik blog'as...
Kol kas...
Turiu tikrai daugiau laiko, net tavo golfą baigiu numegzti ;-)

Jurga rašė...

Iš vis kompas ir internetas daug laiko atima. Po kiek laiko daugelyje tinklų likau tik užsiregistravusi, bet nedalyvauju. Na, klase.lt man patinka. Sakyčiau geras dalykas. Faceboo'kas geras daiktas, kai norisi pažiūrėti, kaip sekasi draugams "užsieniečiams" :), o mūsų blogeris save išreikšti ir parodyti :)

mika rašė...

Nea, kiosko neuždarysiu, kažkaip jaučiu jam sentimentus :)

Aš tai nuoširdžiai pavydžiu daugumai, kad sugebėjote išlikti realių draugų rėmuose, - o gal aš tiesiog per daug žmonių pažįstu? Bet ar FB gali būti "per daug" :)) ??

Vieną dieną supratau, kad skaityti apie žmogų,kurio jau nemačiau dvejus metus (ir su kuriuo matyt taip ir nepasimatysim - čia targetas buvo ex kolegos), yra įdomu, bet ar prasminga? O dar tie draugauti norintys italai... Ir jie visi šoka tango Venecijoj!

Nu ne, sorry...

Pradžioje bandžiau trinti juos, o paskui pagalvojau, kad ne juos reikia trinti, o... save hahahah

groziogidas rašė...

Mika, as taip padariau su one.lt kazkada, bet, mano nuostabai, praleisdavau daugybe ivykiu, nes kiti is isidetu draugu foto suzinodavo apie ivykius ju gyvenime, onel.lt buvo skelbiama apie grupioku susitikimus ir pan. Aisku As likdavau nuosalyje kai kada, kol man kas nors nepaaiskindavo - taigi one.lt buvo, ka nematei? ai, taigi tu ten neturi anketos.. :D :)
O dabar atejo facebook era.. Kol neprisijungi i jokias kitas grupes, uzblokuoji anketa nuo draugu dragu - tol gali megautis bendravimu su savo pazistamais :)

groziogidas rašė...

Beje, o kaip reik istrinti savo facebook anketa? kazkada ieskojau, bet nesugebejau rasti....

mika rašė...

Mija, aš dirbau įmonėje, kur net į susirinkimus buvo kviečiama per FB - tavęs nėra FB - tai tavęs ir nepakvietė , hahahah - mano laimė kad jie ten nagrinėdavo tokias bradnžias temas kaip brendai su žmonėmis kalbasi per FB, taigi dvasiškai nepasakyčiau kad nuskurdau...

O dėl antrojo klausimo sakau bravo! - Tikėjausi ir laukiau jo, bet tik tu jį uždavei.

Išsiregistruoti iš FB išties sudėtinga. Visų pirma reikia rišliu tekstu parašyti, kodėl tu jų nebenori, tada tau per savimeilę dar duoda: ištraukia 5 žmonių fotkes ir rašo: šie draugai liūdės, jeigu tavęs nebebus FB. Jauti?

Tada suradau tokią skylę, kaip deaktyvacija: tu matai ka daro kiti, o jie tavęs ne. Be to, tu negali nieko komentuoti ir nieko veikti - bingo, galvoju, to man ir reikia - sumažinau savo žmonių skaičių iki tango targeto ir kartą savaitėj atsiversdavau. Jokių šiukšlių, jokio overloudo.

Likau ten tik dėl vieno informacinio fydso, kuris man ir buvo vertingiausias dalykas visame FB. Labai gerai, galvoju, man to ir reikia - tik paskaityti,jeigu tai yra įdomu. o mano tango draugai tegu kaba, jie man "netrukdo", o be to jie nesąmonių ir nerašo.

TIK!

Matyt ten irgi yra koks tai nustatymas, kad po mėnesio jie jau tau nebeleidžia būti "deaktyvuotam" - vėl prašo suvesti per naują pasvordą ir pasveikina tave asmeniška žinute "wellcome to the FB again" (čia pasakau mintyse vieną riebų žodį).

Nu dar bandysiu ieškoti kitų FB paslaugų deaktyvavimo būdų ir nuimsiu visas įmanomas varneles nuo čekboksų.

Mija, paieškok SETTINGS, ten yra tos nustatymo galimybės, pradžioj pradėk nuo deaktyvacijos, papasakosi, kaip tau sekės.

Anonimiškas rašė...

HMM, manau kad kitiems nereikejo issiregistruoti is tokiu puslapiu, todel jie niekad nebande, todel ir neuzdave sio klausimo :) As tai susipaprastinau savo anketa, nustaciau f-ja kai tik draugai mato tavo duomenis komentarus ir kita. Todel neberaso man jokie italiuksciai :) O be to pas manedraugu ratas gan kuklus, nepriimu tokiu kur galbut kazkada susitiksiu ir geda bus, nes nepriemiau, net ne visi gimines yra, o tik tie su kuriais smagiausia bendrauti :) Todel man kaip ir netrukdo anketa FB, as tik ateiciai pasidomejau, jei uzeitu priesiskumas ir uzsimanyciau issiregistruoti :)



MIJA

mika rašė...

Gerai, diskutuojam toliau;), nes įdomu - vienas mano toks pažįstamas man 4 KE_TU_RIS kartus atsiuntė prisijungimą prie jo įmonės. Kai bandžiau jam duoti suprasti, kad to nedarysiu, tada šitą "pakvietimą" man pradėjo siųsti jo žmona... Kaip tau?

medula rašė...

Mika, tavo pioneriško maršo įkvėpta ką tik nužudžiau savo linkedln profilį (čia šoku majų pergalės šokį). Jėzau kaip patiko, tuo pačiu ir hi5 prismaugiau (čia majų šokis pereina į indų Paarvati pergalės giesmę).
Dar norėčiau nunuodyti FB, bet čia jau bus žmogžudysčių daugetas sunkinančiomis aplinkybėmis, tai kitą kartą. Sunkiausia jį, kodėėėėl???

Blog Widget by LinkWithin